2017. szept. 16.

"de Anya! Még nyár van!"

...mondta a fiam pár hete, mikor megmondtam neki, hogy hópihék készülnek, és nem, nem kötök, hanem horgolok.

Az egyik kézimunkás csoportban a FB-n készítettünk egymásnak karácsonyfadíszeket és/vagy őszi/téli dekorációt, ki mit szeretett volna. A határidő szeptember közepe volt.

Gondolkoztam sokat, hogy mit is készítsek, végül a hópihehorgolós könyv nyert.

(Meg egy ilyen kis gömböcöt is csináltam, mert láttam egy képen, és egyszerűen nem hagyhattam ki.)

Négy mintát választottam a könyvből, de igazából nehéz volt dönteni, mert egy csomó másikat is meg szeretnék horgolni.

Muszáj volt keményíteni őket, anélkül olyan kis bénán néznek ki.

De utána viszont nagyon jól, itthonra is kell egy sereg ilyen majd!

(Most egy csomó olyan kép jön, hogy eltévedt hópelyhek a pillangóvirágok között meg a tiszafán.)

Adatok:
Minták: a Crochet Snowflakes Step-by-Step c. könyvből a Chrea, Aspen, Uppsala és Bamiyan fantázianevűek
Fonal: Kacskaringó Kamilla
Tű: 0,75

Még pár szót írnék a könyvről. Eredetileg a magyar fordításába lapoztam bele, de alapvetően nem szeretek magyar mintából kötni/horgolni (tudom, megszokás kérdése). Angolul majdnem ugyanannyi volt, így azt szereztem be.
Nagyon jól használható könyv, háromféleképpen is benne van mindegyik hópihe elkészítése. Szöveges leírással, rajzzal meg lépésről lépésre fotókkal. Majdhogynem elronthatatlanok így. (Nekem azért sikerült, volt egy-két visszabontás - de csak azért, mert nem figyeltem.)
Kezdőknek is használható, mert van benne pár oldal a horgolás alapjairól. A végén meg egy táblázat az angol/amerikai terminológia különbségeiről.

1 megjegyzés:

  1. Én is imádom ezt a könyvet! A hópihéid meg a virágok közt is nagyon jól mutatnak :)

    VálaszTörlés