2017. júl. 16.

puha játékkockák


Egyéves kisfiúnak szerettem volna valami kézzel készült ajándékot vinni.

Az volt a terv, hogy Rebecca Danger könyvéből kötök neki valamit (a Knit a Monster Nursery címűből).
Először a Montessori-tornyot néztem ki, a próbakötésem viszont azt mutatta, hogy túl kicsi lenne a végeredmény az itthoni pamutkészletből (úgy, hogy fele szemszámmal dolgoztam volna, a teljesre nem lett volna időm biztosan). Legyen akkor inkább a kocka. De se szivacsom, se megfelelő pamutom.
Vagyis irány a fonalbolt és a vérfrissítés (Maris, most már erre fogok hivatkozni mindig :-D).

Csütörtökön megkötöttem a huzatot az első szivacskockára. Hát hogy ez mennyire pepecselős, te jó ég! Vagy csak én vagyok nagyon béna és kötök irtó lassan 10*10-es négyzeteket? A pöttyös oldala meg egyenesen ronda lett, nem megy ez a fajta két színnel kötés nekem.

Össze is kellett varrni, még az volt a legkönnyebb része.

El is döntöttem a következőket:
- a többi kockának nem lesz pöttyös oldala
- külön készítem el az összes négyzetet, a végén varrom össze őket.

Pénteken kötögettem egyéb négyzeteket is, de, mint kiderült, tényleg én vagyok a béna és irtó lassan készülnek el ezek. A hatodik ma sincs kész. :-) Ajándék viszont kell, ilyenkor meg a varrógép a megoldás. Ami viszont még a költözés óta nem került elő, mert nincs hova tenni.
Fél délután pakoltunk, de lett hely a gépnek, kiszabtam a négyzeteket (éljen a rongymaradékos doboz!). Megvarrni már "könnyebb" volt. Jól esett megint varrni egy kicsit.

Először a kockák oldalait cikkcakkoztam körbe, meg készítettem el a mintákat rájuk, ahol kellett.

Aztán jött az összevarrás.

Az utolsó három élét meg kézzel.

Kész lett, persze vannak hibái, de azok szokás szerint csak engem zavarnak.

Adatok:
Minta: Monster Blocks by Rebecca Danger
Fonal: Drops Muskat
Tű: négyes

A varrott kockákhoz semmi szabásmintát nem tudok, így sikerült és kész. Kb. 12*12 centis négyzetek összevarrva 10 centi élű szivacskockára "huzatnak".


Egyéb észrevételek:
Most dolgoztam először Drops Muskat fonallal, és rajongok érte. Nagyon jó kötni vele. Horgolni még nem tudom, azt egyelőre nem próbáltam, de tervben van az is.
A könyv (Knit a Monster Nursery) meg még mindig nagyon tetszik. Érthetően, követhetően le volt írva a minta, jól használható amúgy is a könyv, mást is tervezek még majd készíteni belőle. A kulcsszó itt a majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése