2016. márc. 25.

újabb pöttyös lepedő

Tavaly nyáron már festettünk lepedőt a törpikkel, akkor meg is állapítottuk, hogy a mintás gyereklepedő, mint olyan, piaci rés.
Most is batikoltat csináltunk, de ezúttal zöldet. A festéket megint a Barkából szereztem be. Kétféle zöldet öntöttem össze, de ez már vagy két hete volt, így csak arra emlékszem, hogy az egyik almazöld volt.

Az eljárás meg ugyanaz, mint a múltkori kéknél. Irgalmatlan mennyiségű söröskupakot használtunk hozzá, de azokon meg se látszik a zöld festék.
Lehet, hogy legközelebb megpróbálkozom valami olyannal, hogy az egyik fele más színű lesz, mint a másik. Bár félek tőle, mert hiába áztatom ecetbe, még a nyáron készített kék lepedő is ereszti a színét minden mosásnál. Az meg nem feltétlenül cél, hogy összemosódjanak a színek.

(Igen, az ott egy zsiráf büntetésben. Az okot ne kérdezzétek.)

2 megjegyzés:

  1. Ez is de jópofa! Én kb ezer évvel ezelőtt pólókat "batikoltam" Domestosszal, tönkre is mentek seperc alatt. Festékkel, gondolom, kímélőbb :-D (szegény zsiráf, kijöhetett már a sarokból? )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Domestossal nem próbálkoztam még, én eleve ezzel a Columbus festékkel "tanultam". A próbakendő, amit először csináltam, még mindig fehér ott, ahol elkötöttem. Lehet, hogy ez anyagfüggő, még nem néztem utána.
      (Igen, ki!)

      Törlés