2016. márc. 16.

a szándékosan felemás kesztyűről

Tudom, tavaszodik, itt a szezon vége. Én mégis most kötöttem magamnak ujjatlan kesztyűt. Még egy párat a meglevő kettő mellé. Miért? Mert tetszett a minta.
Vadásztam egy darabig hozzá a fonalat. Végül a februári barkás találkozón találtam meg az ideálisat -- konkrétan amellé ültem le a boltban.

A minta azt írja, hogy magic looppal kössük. Működik zoknitűvel is, de néhol "át kell fordítani" a mintát. Nosza, tanuljunk kötni, a magic loop eddig még kimaradt. Ez a videó kiválóan elmagyarázza, annyira, hogy rácsodálkoztam, hogy ez csak ijesztőnek tűnik, de valójában tök egyszerű.
De sajnos nagyon nem állt kézre. Vissza is kellett bontanom a kísérletet, annyira ronda lett. Végül visszatértem a jól bevált zoknitűimhez.

Volt néhány rész, amivel küzdöttem kicsit. Rögtön a legeleje, amikor a hat fordítottal kötött sorból csövet kellett alkotnom (visszahajtás, első sor szemeit összekötni a tűn levőkkel). De az eredményért azt hiszem, megérte.

Vannak kedvenc részeim ebben a kesztyűben. Például az, ahol a külső réteget ketté kell választani és külön kötni a tenyerét meg a hátát. Nem ám csak 18 szem ide, a maradék 18 meg oda, hanem szépen elegánsan egy csavarással vezeti be. A lezárásnál szintúgy. Elegáns. És soha nem jutott volna eszembe magamtól.

Erre a visszahajtott részre ránézésre azt hittem először, hogy csak szimplán bepöndörödik, de ez jobb annál. Mert így marad.

A blokkolás részét kihagytam, mert fölöslegesnek éreztem ennél.
Nagyon tetszik. Puha, meleg, pont ilyet szerettem volna a fázós kezeimnek. És nagyszerűen bevált vasárnap a hideg templomban.

És felemás, ami külön tetszik.

Minta: Chimera by Julia Mueller (ingyenes)
Fonal: Schachenmayr Merino Extrafine Silky Soft (mindkét színből (rózsaszín pezsgő meg fenyő) egy-egy gombolyag fogyott, alig maradt belőlük)
Tű: négyes zoknitű

1 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz lett, én is imádom ezeket a bohókás cuccokat! És az a jó az ujjatlan kesztyűkben, hogy amikor tényleg hideg van, akkor csak aláveszel egy olyan olcsó kínai fekete ötujjast, és továbbra is tök egyedi kesztyűd van :-)

    VálaszTörlés