2014. jún. 21.

puhatalpú kiscipő házilag

Régóta adós vagyok ezzel is...
A lányomnak vettünk puhatalpú bőrcipőt, de két hónapon belül kilukadt használat közben. Ezért a második kiscipőjét már én varrtam neki. Ez jóval tovább bírta, egészen a szétszakadásig használta (ez körülbelül ugyanakkor volt, amikor amúgy is kinőtte).
(ez volt a második pár cipő)


A harmadik kiscipő varrását dokumentáltam fázisfotókkal, hátha másnak is jól jön. A szabásmintát innen le lehet tölteni. Nincs rárajzolva a harmadik elem, ami egy téglalap (7,5*17 centis). A jobb oldal értelemszerűen a bal tükörképe.

Mindenképpen érdemes valami tartós, erős anyagot választani (pl. farmert), tovább fogja bírni a cipő.

1. Kiszabjuk a cipő részeit. A talpát kétszer is mindkét feléhez (belső talp meg külső talp, hogy tovább tartson).

2. Körbecikcakkozzuk az elemeket. A két talprészt akár rögtön ezzel egybe is lehet varrni.

3. A téglalapok egyik hosszabbik oldalát visszahajtjuk és levarrjuk (ide jön majd a legvégén a gumi).

4. Ha szeretnénk mintát varrni a cipő elejére, itt érdemes.

5. Hozzávarrjuk az elejét a talphoz.

6. Hozzávarrjuk az oldalát is a talphoz.

7. Színére fordítjuk a cipőt.

8. Hőre puffadó festékkel összepöttyözzük a talpát. (Hobbiboltban kapható.) Ez azért fontos, hogy ne csússzon a cipő.

9. Ha mindez megvan, belefűzzük a gumit a helyére, majd összevarrjuk elöl a gumi két végét.

10. Jöhetnek az egyéb sallangok, pl. erre most került egy-egy gomb a virágok közepére, meg végighorgoltam az elejének a szélét.

Ennyi az egész, ha hagy dolgozni a gyerkőc, akkor egy óra alatt megvarrható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése